luni, 25 mai 2009

Chirie Cluj

Dupa mai mult de 3 ani de stat prin chirii, am ajuns sa am ceva experienta in acest domeniu, experienta pe care o voi impartasi cu voi. Am observat cu foarte mult lume se uita in primul rand la pretul chiriei si apoi la restu (si eu am facut parte din genu asta de persoane), lucru total gresit!
Degeaba dau cu 30 sau 50 de euro mai putin pe chirie daca acesti bani se duc oricum pe alte cheltuieri pe langa dureri de cap (apa calda vine cu intarziere , tre sa o lasi sa curga, stai departe de locatia unde vrei sa ajungi, nu ai termopan, deci dai mai multi bani pe gaz iarna etc)!
Sunt genul de persoana care se uita mai putin la bani cand intervine luxul personal, personal as da de exemplu cu15, 20 de euro mai mult daca resectivul apartament merita, si ma uit mai putin la zona (atata timp cat distanta fata de centru nu este foarte mare, si ai mijloace de transport in comun in apropiere)!
Consider ca , cel putin pentru Cluj , o centrala te scuteste de o gramada de bani, deci un "must have" ( mai ales daca nu doresti sa platesti 5 milioane iarna, la un calcul facut cu un coleg a iesit ca scutesti minim un 15, 20 de euro luna cu centrala, si asta nu iarna). De asemenea parchetul si geamurile termopan fac o mare diferenta!
O mare importanta atunci cand stai in chirie sunt colegii, isi spala vasele dupa ce manaca sau nu, stiu sa pastreze curatenia sau nu, te derajeaza venind des cu o multime de persoane necunoscute sau nu, sunt lucruri de luat in calcul atunci cand iti cauti o chirie!
Sa nu uitam si de proprietari, ce gen de persoane sunt, genul care te suna o data pe zi, si vin in vizita o data pe saptamana, genul care nu le prea pasa si vin o data pe luna sa ia chiria si dispar (prefereatii mei), genul de propietari care stau langa tine doar ca un etaj mai sus sau mai jos ( sunt cazuri),
De asemene am observat cu anumite zone sunt mai bune petru anumiti studenti, de exemplu pentru cei care merg la FSEGA, cele mai bune cartiere sunt Marasti sau Gheorgheni, chair daca sunt un pic mai scumpe decat... sa zicem Manastur (banii sunt recuperati in mare parte din transport, si e de luat in seama si timpul perdut)!

8 comentarii:

  1. Dar scump si prost, departe de centru, intr-un cartier de 2 euro si fara pasarici pe scara, nu se poate?

    RăspundețiȘtergere
  2. Evident ca se poate! Intr-un astfel de loc stau eu! =))

    RăspundețiȘtergere
  3. dar acei bani pe care ii dai pentru luxul tau personal, avand in vedere ca esti student, sunt bani munciti de tine sau de parintii tai? daca e valabil primul caz, atunci bravo tie, daca e vorba de cel de-al doilea caz, eu zic sa te mai gandesti....imi pari cam egoist....sau poate parintii tai sunt plini de bani si nu au altceva de facut cu ei...

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu scriu una, tu intelegi alta! Ori dai 90 de euro pe chirie in locul x, ori dai 70 sau 80 in locul y, dar fara centrala....cam tot acolo esti.....ce nu dai pe mere dai pe pere! Dar fie, cum crezi!

    RăspundețiȘtergere
  5. Si acuma... vorbin de 10 euro in plus pentru mai mult lux (parchet... centrala...mobila noua...termopan) eu unu ias da....indiferent daca as munci sau nu....10 euro pe persoana nu este asa mult! Si parintii mei sunt departe de a fii plini de bani! Crede-ma!

    RăspundețiȘtergere
  6. tot nu mi-ai spus....sunt bani munciti de tine sau de parintii tai?

    RăspundețiȘtergere
  7. dupa cum vorbesti parerea mea este ca nu sunt bani munciti de tine. altfel ai gandi cand ai munci din greu pentru ei...mai ales ca familia ta e departe de a fi plina de bani

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu sunt bani munciti de mine, dar cu siguranta parerea ar fi aceesi, as da 10 euro in plus sa stau mult mia bine! Mai ales daca ar fi bani munciti de mine (PS: am lucrat, stiu cat de greu sa fac banii!)!

    RăspundețiȘtergere